Integrace Universal Analytics a Leady – více dat pro B2B

Integrace Universal Analytics a Leady – více dat pro B2B

Zveřejněno: Říjen 23., 2017, Petra Vegnerová

Konečně mohou ze skvělých informací o firmách (obor, bonita, kontakty apod.) z Leady čerpat i  vaši analytici, správci kampaní či najaté reklamní agentury.

Díky pokročilé práci s daty budete mít větší přehled o návštěvnosti vašeho webu. Snadno vyhodnotíte, které návštěvy byly firemní a zda stojí za vaši pozornost. Také budete moci lépe optimalizovat například PPC a remarketingové kampaně.

Zda popisujeme základní principy, zde najdete konkrétní návod na napojení: http://blog.imper.cz/propojeni-leady-a-google-analytics/

Jak integrace funguje?

Integrace umožnuje zobrazit data z Leady v kontextu celkové návštěvnosti měřené v Universal Analytics od Googlu. Odlišíte tak B2B návštěvnost, která je pro vaše další obchodní a marketingové aktivity zásadní. Nezní to velkolepě, ale věřte, je to ještě lepší!

Běžné B2B společnosti jen zřídka skutečně prodávají online. I možnosti sledování online aktivit jsou dost omezené. Informace o počtu návštěv, době strávené na stránce a množství odeslaných formulářů / příhlášení k newsletteru, nejsou sice k zahození, ale příliš nám toho o firemních návštěvách neřeknou.

Díky integraci s Leady ale uvidíte v Universal Analytics například:

Data získáte bez velkých nákladů a programování

Musíte mít jen:

  1. Aktivní účet Leady.
  2. Měřící kód analytics.js z Universal Analytics, což je aktuální verze Google Analytics. Dříve nebo později budou na UA převedeny všechny účty. Jen díky jejich novému způsobu měření je integrace možná.

Stačí nás jen kontaktovat – poskytneme vám maximální datovou podporu

Zapnutí integrace si domluvíte s naším obchodníkem. My si z vašeho webu zjistíme ID účtu Universal Analytics a začneme vám do něj posílat události označené „Leady B2B Visit“.

Funguje to tak, že každá firemní návštěva se zaznamená do Leady, z kterých pak budou informace do několika minut odeslány i do Universal Analytics.

Z vaší strany nejsou potřeba žádné další úpravy. Žádné programování ani nastavení v Universal Analytics účtu!

Proč jsme si pro integraci vybrali Universal Analytics?

Ve webové analytice je to standard. UA jsou velmi flexibilní v nastavování i reportování a navíc zdarma.

Hlavně ale mají přímé napojení na Google AdWords. Díky tomu je možné cílit a vyhodnocovat reklamu podle dat z Leady i v B2B segmentu. Můžete tak:

K podobným datům se běžně nedostanete

Možná víte, že odesílání identifikačních dat o jednotlivých uživatelích do Google/Universal Analytics je zakázáno.

Pravidlo můžete obejít použitím anonymního ID. Často tuto metodu využívají větší zahraniční firmy, říká se jí Data Widening. Cesta je to ovšem náročná a nákladná, vždy se řeší individuálně, ve většině případů zahrnuje programování a propojování celé řady systémů. Pokud na webu nenabízíte možnost registrace/přihlášení do zákaznického účtu, není ani příliš efektivní.

Leady ovšem do UA neposílají údaje o uživatelích, ale o firmách, tedy veřejně dostupná data. Pro B2C společnosti to zajímavé není, ale v B2B segmentu vám získané informace zajistí velkou výhodu.

Jde to i jinak? Komplikovaně. Získaná data z Leady a UA lze poměrně zdlouhavě a složitě propojovat například v Excelu.

Sdílet článek:

Populární články