Integrace Universal Analytics a Leady – více dat pro B2B
Zveřejněno: Říjen 23., 2017, Petra Vegnerová
Konečně mohou ze skvělých informací o firmách (obor, bonita, kontakty apod.) z Leady čerpat i vaši analytici, správci kampaní či najaté reklamní agentury.
Díky pokročilé práci s daty budete mít větší přehled o návštěvnosti vašeho webu. Snadno vyhodnotíte, které návštěvy byly firemní a zda stojí za vaši pozornost. Také budete moci lépe optimalizovat například PPC a remarketingové kampaně.
Zda popisujeme základní principy, zde najdete konkrétní návod na napojení: http://blog.imper.cz/propojeni-leady-a-google-analytics/
Jak integrace funguje?
Integrace umožnuje zobrazit data z Leady v kontextu celkové návštěvnosti měřené v Universal Analytics od Googlu. Odlišíte tak B2B návštěvnost, která je pro vaše další obchodní a marketingové aktivity zásadní. Nezní to velkolepě, ale věřte, je to ještě lepší!
Běžné B2B společnosti jen zřídka skutečně prodávají online. I možnosti sledování online aktivit jsou dost omezené. Informace o počtu návštěv, době strávené na stránce a množství odeslaných formulářů / příhlášení k newsletteru, nejsou sice k zahození, ale příliš nám toho o firemních návštěvách neřeknou.
Díky integraci s Leady ale uvidíte v Universal Analytics například:
- IČ (v dohledné době také obor, obrat, počet zaměstnanců…) všech firem, které odeslaly kontaktní formulář.
- Jak vás poprvé našla firma, která si pak přes obchodníka objednala vaše produkty.
- Zjistíte, jestli vaše online reklama skutečně oslovuje segment, na který cílíte. (Tedy, pokud vám z banneru na oborovém serveru za 30.000 Kč/měsíc přichází 3.000 návštěv, ale jen 100 je z firem a z nich jen 2 jsou z firem s dostatečným obratem, je pravděpodobně potřeba reklamu přehodnotit. Přitom bez Leady by jste si mysleli, že je reklama velice efektivní!)
Data získáte bez velkých nákladů a programování
Musíte mít jen:
- Aktivní účet Leady.
- Měřící kód analytics.js z Universal Analytics, což je aktuální verze Google Analytics. Dříve nebo později budou na UA převedeny všechny účty. Jen díky jejich novému způsobu měření je integrace možná.
Stačí nás jen kontaktovat – poskytneme vám maximální datovou podporu
Zapnutí integrace si domluvíte s naším obchodníkem. My si z vašeho webu zjistíme ID účtu Universal Analytics a začneme vám do něj posílat události označené „Leady B2B Visit“.
Funguje to tak, že každá firemní návštěva se zaznamená do Leady, z kterých pak budou informace do několika minut odeslány i do Universal Analytics.
Z vaší strany nejsou potřeba žádné další úpravy. Žádné programování ani nastavení v Universal Analytics účtu!
Proč jsme si pro integraci vybrali Universal Analytics?
Ve webové analytice je to standard. UA jsou velmi flexibilní v nastavování i reportování a navíc zdarma.
Hlavně ale mají přímé napojení na Google AdWords. Díky tomu je možné cílit a vyhodnocovat reklamu podle dat z Leady i v B2B segmentu. Můžete tak:
- Vytvářet vlastní B2B remarketingová publika. Tedy cílit reklamu pouze na firmy, které navštívily váš web a mají požadovaný obrat. Konečně nebudete mrhat prostředky na soukromé osoby.
- A dokonce, máte-li velmi málo událostí na svém webu (jednotky odeslaných formulářů za měsíc), nastavit B2B návštěvu z Leady jako konverzi a zapnout automatickou optimalizaci kampaní v AdWords. Systém bude sám upravovat kampaně tak, abyste získávali co nejvíce firemních návštěv za nastavený rozpočet.
K podobným datům se běžně nedostanete
Možná víte, že odesílání identifikačních dat o jednotlivých uživatelích do Google/Universal Analytics je zakázáno.
Pravidlo můžete obejít použitím anonymního ID. Často tuto metodu využívají větší zahraniční firmy, říká se jí Data Widening. Cesta je to ovšem náročná a nákladná, vždy se řeší individuálně, ve většině případů zahrnuje programování a propojování celé řady systémů. Pokud na webu nenabízíte možnost registrace/přihlášení do zákaznického účtu, není ani příliš efektivní.
Leady ovšem do UA neposílají údaje o uživatelích, ale o firmách, tedy veřejně dostupná data. Pro B2C společnosti to zajímavé není, ale v B2B segmentu vám získané informace zajistí velkou výhodu.
Jde to i jinak? Komplikovaně. Získaná data z Leady a UA lze poměrně zdlouhavě a složitě propojovat například v Excelu.