Jak změnit B2B marketing, aby efektivně pomáhal obchodnímu týmu?

Jak změnit B2B marketing, aby efektivně pomáhal obchodnímu týmu?

Zveřejněno: Květen 31., 2022, Sara Sucha

Fakt, že asi polovina marketingového rozpočtu jsou vyhozené peníze, je poměrně známý. Cílem marketingu by mělo být zjišťování, která polovina to je. V B2C segmentu se dají aktivity často měřit podle skutečných výsledků prodeje. V B2B je pak situace o dost těžší, protože musí více zohlednit komplexnost marketingových aktivit, sílu značky, povědomí na trhu, produkt, obchodní model, prodejní tým a samozřejmě kampaně, které to vše servírují před ty správné oči.

Nejnáročnější je vyhodnocování úspěšnosti kampaní. Přivedená návštěva na web, ještě nemusí znamenat relevantní návštěvu. V nástrojích jako Google Analytics jsou pro B2B data omezená, protože není vidět to, co je pro obchodníky a marketéry zásadní: které konkrétní firmy web navštívily.

Obchodník nemůže nijak využít informaci o tom, že přišel muž z Jihomoravského kraje, procházel přes jednotlivé podstránky a co ho zajímalo. Další analytické nástroje ukáží přesně kdo se kam díval, kudy brouzdal myší a jakou konverzi mají jednotlivé podstránky do těch dalších atd. Jsou to velmi zajímavé informace, ale pro obchod ne příliš využitelné. Víme hodně o tom, jak se lidé na webu chovají, ale nevíme z jaké firmy pochází a to je pro nás v B2B zásadní.

Co obchod potřebuje versus co pro něj marketing může udělat

Pro obchodníky je naprosto průlomová informace, z jaké konkrétní firmy návštěva proběhla. K všemu výše uvedenému díky aplikaci Leady.cz víme, z které konkrétní firmy návštěva proběhla. Jako třešničku na dortu máme díky Leadům kompletní informace pro obchodníka.

Obchodník jásá, protože mu tato aplikace strojově identifikuje potřebu nebo zájem v konkrétní firmě a on pak volá do firmy, kde je velký předpoklad, že jeho téma právě řeší. Navíc volá do firmy s dotazem: „.. zaznamenali jsme zájem z vaší společnosti o (produkt nebo služba) a tak vám radši volám. Kdo to má u vás na starosti prosím? Můžete mě na něj posunout?“. Protože se nejedná studený hovor, ale zpětné zavolání na konkrétní akci od dané firmy, v naprosté většině případů se obchodník dostane na ucho tomu, s kým opravdu potřebuje mluvit.

Marketing také jásá, protože najednou dává obchodníkům relevantní leady, což je jedním z cílů marketingu v B2B, ale neděje se to, protože to není tak snadné. Ty nejžhavější leady v B2B jsou spíše výjimkou než pravidlem. Tedy leady, kdy někdo volá s tím, že něco potřebuje nebo vyplní kontaktní formulář na webu.

Z aplikace Leady.cz získáte ty nejžhavější potenciální zákazníky. Informace o firmách, které se zajímaly o to, co děláte, ale neudělaly ten finální krok – ozvaly se vám. Ze zkušenosti se do této fáze dostane 96% všech firem, které vám chodí po webu. Zajímá je to, ale neučiní finální akci.

Proč firmy chodí k nám na web ale nepoptávají naše služby?

Možná proto, že dále hledají. Možná proto, že si ještě dávají na čas nebo se rozhodují. A to je ta pravá doba pro obchodníka, kdy do dané firmy zavolá. Obchod je vždy o načasování. Marketing díky aplikaci Leady.cz může vyhodnocovat konkrétní marketingové aktivity, protože umí firemní návštěvy filtrovat podle UTM parametrů, které má každá kampaň. Víte tedy, které firmy přišly z kampaně na Facebooku a které třeba z posledního newsletteru.

Víte, které firmy reagovaly na konkrétní kampaně a díky propojení Leady.cz a Google Analytics, můžete vidět relevantní data, která najednou dávají v B2B mnohem větší smysl. Data v GA jsou obohacena o firemní informace a vše díky tomu lépe zapadá do kontextu.

Pomocí Google Adwords pak můžete tvořit remarketingové kampaně na firmy podle jejich obratu, počtu zaměstnanců a oboru, což zefektivní remarketing. Aplikace lze vyzkoušet na 2 týdny bezplatně. Leady.cz v B2B marketingu mohou změnit mnoho a zlepšit práci marketérům, zvýšit přísun leadů obchodníkům, tím také potěší obchodního ředitele a potažmo majitele firmy.

Vyzkoušíte to i u vás?

Sdílet článek:

Populární články