Jak vybrat správné CRM?
Vybrat si správné CRM může být ošidné. Za prvé: není to levná záležitost a za druhé: vybrat to vhodné CRM je náročný proces.
Proto jsme zde vybrali 8 faktorů, které je potřeba zvážit při výběru CRM.
Jistě vám v hlavě nabíhají otázky: Mám vybrat to nejznámější CRM? Jak mám poznat které z nich opravdu splní všechny naše potřeby? Které CRM opravdu pomůže zvýšit prodeje?
Zde je 8 faktorů, na které je potřeba se zaměřit:
1. Integrace
Při práci se CRM se vám můžou hodit různé plug-iny a doplňky, které nejsou standardní výbavou daného CRM a po čase můžete zjistit, že se bez některých doplňků ani neobejdete. Proto je důležité dát si pozor, aby vybrané CRM bylo schopné se napojit na další systémy.
Především se zaměřte na propojení s:
- Emailovým klientem
- Business softwary
- Aplikacemi pro analýzu zákazníků (takovým nástrojem může být třeba online databáze firem Merk)
Díky těmto doplňkům a plug-inům můžete své CRM upgradovat a vytvořit z něj opravdu funkční a praktický nástroj nejen pro obchodní tým, ale i pro marketing.
2. Jasně definované obchodní cíle
Tj., které problémy chcete CRM systémem vyřešit? Obecně by CRM mělo pomáhat:
- Snižovat náklady na prodej.
- Zvyšovat zodpovědnost obchodních zástupců.
- Přesněji předpovídat prodeje.
- Zlepšovat retenční čísla, tedy zvyšovat počet klientů, kteří budou pokračovat dále ve využívání produktu či služby.
Ať už je Vaším hlavním cílem sledovat leady nebo zvýšit produktivitu, je dobré si u CRM zjistit, zda vám to konkrétní CRM opravdu poskytne. A nezaměřujte se pouze na sebe a na svůj tým, ale i na ostatní kolegy v různých odvětví. Jaké problémy by oni chtěli vyřešit CRM systémem?
3. Hodnocení uživatelů
Na internetu lze dohledat recenze a hodnocení už úplně všeho. Tak proč se neověřit u konkrétních uživatelů, zda je systém opravdu kvalitní? Díky hodnocení a recenzím můžete zjistit chyby a neduhy jednotlivých CRM systémů, o kterých byste jinak nevěděli a zjistili je, až když bude pozdě.
4. Customizace
Každý ze systému nabízí různé formy přizpůsobení. Jak nejlépe zjistit, které ze CRM je nejjednodušší pro personalizaci? Doporučujeme se obrátit přímo na produktového experta, ať Vám ukáže:
- Jak přidat vlastní pole.
- Jak vypnout a zapnout určité funkce.
- Jak si nastavit dashboardy, individuální i týmové.
Dejte si také pozor na zpoplatněnou customizaci. Některé systémy se mohou prezentovat velice přístupně pro vlastní nastavení, ale zároveň si za pokročilejší personalizaci naúčtují další zpoplatnění. S tím je pak zapotřebí počítat do svého budgetu.
5. Mobilita
V dnešní uspěchané době, kdy jsme všichni zvyklí pracovat na chytrých zařízeních, je čím dál tím důležitější mít přizpůsobený systém i mobilnímu zobrazení, a to nejlépe ve formě aplikace.
6. Demo
Pokud CRM poskytuje demo přístup nebo průvodce aplikací, určitě toho využijte. Mějte však na vědomí, že často výrobci systému využívají demo přístupy a průvodce pro nalákání klienta a nebojí se trochu věci přikrášlit. Proto si vždy informace ověřte, než jim skočíte na pěkné demo, které nakonec nebude vůbec odpovídat skutečnosti.
7. Uživatelské prostředí a zaškolení
Při integraci nového systému můžete zjistit, že někteří kolegové to snášejí velice nelibě. Odmítají zaškolení a systém používají pouze z donucení. To však způsobuje neefektivní zacházení a tudíž i neefektivní práci a špatné výsledky. Pro lepší integraci a zaučení je vhodné zahrnout obchodní tým už do fáze výběru CRM. Ukažte jim výhody vámi vybraného a vyškolte je pro nejefektivnější použití.
8. Cena
A nakonec samozřejmě jeden z nejhlavnějších faktorů – cena. Čím levnější, tím lepší? Čím dražší, tím kvalitnější? Ani jedním není dobré se řídit. Nejdříve si sestavte budget, který máte na systém. U většinu systému se platí měsíční poplatek a nabízí různé verze. Zpravidla nejvyšší tarif zajišťuje nejvyšší level podpory, analýz a dalších funkcí, které v nižších verzích již nebývají v ceně. Proto je důležité si ujasnit, bez kterých funkcí se obejdete a bez kterých ne.
Výběr CRM nepodceňujte. Věnujte mu svůj čas, jelikož s vybraným systémem pak budete trávit spoustu pracovního času. Správně zvolené CRM Vám může být praktický a chytrým pomocníkem, který podpoří obchodní proces, zefektivní vaši agendu a zároveň zlepší organizaci obchodního týmu. I v naší firmě máme CRM systém, který používáme na denní bázi a bez kterého bychom si už pracovní den nemohli představit.
Tento článek jsme pro vás přeložili z tohoto původního zdroje: www.blog.pipedrive.com.