Připravili jsme pro Vás 10 rad do začátku s aplikací Leady.

10 rad do začátku

1) Nejprve byste měli znát svá očekávání, zkrátka vědět, co chcete, aby vám Leady přinášeli. Nastavit si cíle a připravit s obchodníky celý proces. Vždy je dobré, aby tato fáze byla týmová práce. Jen tak totiž přesvědčíte jednotlivé obchodníky, aby se agendě věnovali.

2) Připravte si jednoduchý call script, který vašemu týmu pomůže. Doporučujeme také mít po ruce seznam otázek, na které se klienta v průběhu hovoru chcete zeptat (například: S kým v současné době spolupracujete? Jste s dodavatelem spokojeni? …).

3) Vytipujte si správnou kontaktní osobu. Jak? Jednoduše. Proberte s obchodníky, s kým většinou mluví, pokud komunikují se zákazníkem. Většinou jde o lidi s určitou pracovní pozicí.

4) Nepracujte strojově. Každý potenciální zákazník bude jiný. Call script je tedy fajn, ale spíše jako pomůcka. Vzpomeňte si na váš poslední hovor s člověkem z call centra, co vám nabízel výhodnější pojištění. Bylo vám to příjemné? A víte proč?

5) Osvědčilo se nám také znát naše reference a umět je v hovoru použít (Věděli jste, že s námi spolupracuje i firma XYZ). Když navíc přidáte informace o tom, s jakými problémy se firma před vámi potýkala a jak jste je společně vyřešily, určitě klienta na druhé straně telefonu zaujmete.

6) Buďte připraveni na dotazy klientů. Je skvělé mít k dispozici nějakou sdílenou databázi pravidelně opakujících se dotazů a odpovědí na ně. Nováčci se pak rychleji zorientují.

7) Zapisujte si všechny hovory! I kdybyste obchod dnes neuzavřeli, budou se vám informace hodit do budoucna.

 

8) Co když se vás klient zeptá, odkud máte kontakt? Jak jste zjistili, že se zajímali o vaše produkty/služby? Určitě si nevymýšletjte pohádky. Zkrátka používáte moderní technologie, které vám umožňují efektivněji pracovat s vaším webem. Budete říkat pravdu, a navíc to zní dobře 🙂

9) Už jste všechno vyzkoušeli, ale stále nevíte, jak začít hovor? Co třeba: “Zaznamenali jsme na našem webu zájem ze strany vaší společnosti o … a rádi bychom s vámi probrali možnosti spolupráce.”

10) Vytrvejte. Jeden dva telefonáty nestačí. Abyste měli úspěch, je třeba s daty pracovat systematicky, umět je vyhodnotit, zaznamenávat, plánovat další aktivity.

leadyasd

Na co je třeba ještě myslet

Důležité je si také uvědomit, že úspěšné uzavření obchodu nemusí přijít okamžitě. Zvláště, pokud produkt, který nabízíte, není levný a standardně s potenciálním klientem jednáte i několik měsíců. Úspěchem je proto už samotné spojení s potenciálním klientem, získání co největšího množství informací, umění dále s kontaktem pracovat – tedy umět si naplánovat další vhodné aktivity na základě získaných informací.

Myslete na to, že infromace jsou to nejcennější, co můžete od potenciálního klienta získat. Stejně tak jako schopnost udržet s takovým klientem pravidelný kontakt a ten stále prohlubovat. Jakmile pak firma bude mít potřebu službu/produkt řešit, velmi pravděpodobně budete první, na koho se obrátí!

Až tedy budete znovu do takové firmy volat, nezapomeňte se klienta zeptat, jak si užil dovolenou, o které jste posledně mluvili 😉 Hovor bude hned od počátku příjemnější a klient si vás tak lépe zapamatuje a vybuduje si k vám důvěru.

Nyní už máte vše potřebné k tomu, abyste to mohli vyzkoušet. Směle do toho! Držíme palce. A pokud byste potřebovali s čímkoliv pomoci, jsme tu pro vás.